Reprezentációs kísérlet

manuálisan levilágított és lenyomtatott 4-színű ofszet nyomat, 2db video-loop

2013-15

Ez a munka tekinthető korábbi - a Costa Concordia esetére fókuszáló - sorozatom záró és egyen kulcs darabjának; egy

újabb sorozat első technikai kísérletének.

A Concordia balesetének tipológiáját vizsgálva az a lényegi különbség érdekelt, amit egy katasztrófa

reprzentálhatóságának kérdésében a mindent elsöprő képáradat és medializálás jelent korábbi korokhoz képest,

melyekben a festészeti képalkotás gyökeresen más funkcióval bírt.

Reprezentálható-e egy ilyen volumenű eset akárhány képet is készítenek róla? És egy képben?

Az eseményről beszámoló videók között találtam egyet, mely a roncs felett “elnéz”, félre fókuszál, a tájat pásztázza, míg

nem találkozik azzal a képpel, melyet kimerevítettem - egyfajta ikonként, képet általánosságban - vagy képek sokaságát

- jelölő metaképként, mint digitális képgyűjteményünkben a .jpg ikonja.

Ezzel a sorozatot - ha csak magam számára is - lezártnak tekintem.

 

XLS (Extra-Long Shot), 2012, oil and acrylic on offset litho plates, 154 x 203cm

Guardia Costiera, 2012, oil and xerox-transfer on offset litho printing plate, 77 x 103cm

25°, 2012, oil and acrylic on linen, 139 x 139cm

Proof that the Earth is Round, 2012, oil, etching and xerox-transfer on offset litho plate, 55 x 65cm